
Många problem i lägenheten eller lokalen kan du enkelt fixa själv – ta gärna en titt bland våra frågor och svar innan du skickar in en felanmälan.
Många problem i lägenheten eller lokalen kan du enkelt fixa själv – ta gärna en titt bland våra frågor och svar innan du skickar in en felanmälan.
I vår Boendeapp gör du en felanmälan snabbt och enkelt, dygnet runt. Din felanmälan kommer direkt till din lokala fastighetsskötare. Till Boendeappen
Du kan skicka in din felanmälan till vår kundservice genom att mejla till kundservice@balder.se. För att vi ska kunna hantera din felanmälan på bästa sätt, vänligen skriv följande i mejlet:
Du kan också ringa in din felanmälan till 0774–49 49 49.
Kundtjänst har öppet alla vardagar 07.00–17.00. Helgdagar gäller avvikande öppettider.
Tips! Många problem i lägenheten eller lokalen kan du enkelt fixa själv – ta gärna en titt bland våra frågor och svar innan du skickar in en felanmälan.
Vid omslag till kallare väder kan värmesystemet behöva några dagar att anpassa sig till kallare väder. Här får du tips på vad du själv kan göra om du upplever att det är kallt i lägenheten.
Balders kundservice kan inte svara på frågor som rör problem med internet/tv, utan du får kontakta respektive leverantörs kundtjänst.
Om avloppet i din diskho, handfat eller dusch inte fungerar som det ska kan vattenlåset behöva rengöras, eller så behöver golvbrunnen rensas.
Om det har uppstått ett allvarligt akut problem i din lägenhet, lokal eller fastighet som inte kan vänta till nästa vardag ska du omedelbart ringa vår kundservice, tel 0774-49 49 49. Om det är kväll eller helg kopplas du vidare till vår fastighetsjour som är tillgänglig dygnet runt, alla dagar.
Vid risk för brand eller personskada, ring alltid nödnumret 112.
Exempel på akuta ärenden:
Exempel på ärenden som ej är akuta:
Observera att kostnaden för jourutryckningar som ej bedöms vara akuta kommer att debiteras dig som är hyresgäst