NYCKLAR, TAGGAR OCH LÅS

Extra nyckel/tagg

Om du behöver beställa en extra nyckel eller tagg, gör en felanmälan via vår kundportal Mitt Balder. Du kan också kontakta kundservice med din beställning. Det är viktigt att du vid beställningen anger beteckningen som står på den nyckel du behöver fler av. Beteckningen är en kombination av siffror och/eller bokstäver.

Den extra nyckeln får du själv bekosta. Vi tar betalt enligt den så kallade SABO-listan från Sveriges Allmännytta (bransch- och intresseorganisation för kommunala och privata bostadsbolag) och en extra administrationsavgift kan tillkomma.

Tips! Skriv aldrig din hemadress på nyckelringen eller förrådets nummer på förrådsnycklarna.  

Borttappad/stulen nyckel/tagg

Om du har tappat eller blivit bestulen på din nyckel/tagg, kontakta ditt lokala förvaltningskontor så att vi kan spärra nyckeln/taggen och ta fram en ny till dig. Du kommer att debiteras för den förlorade nyckeln/taggen.

Om du har låst ute dig och ringer jouren debiteras du för upplåsningen direkt på plats. Observer att jouren endast kan öppna för dig som står på hyreskontraktet och att du måste kunna legitimera dig på plats.

Hantering av nycklar vid utflyttning

När du flyttar ut ska samtliga nycklar/taggar lämnas tillbaka till oss på Balder. Det gäller även de kopior som du eventuellt har gjort samt nycklar till förråd, tvättstuga, motorvärmare med mera. Om inte alla nycklar/taggar återlämnas får du betala för byte av lås och nya nycklar/taggar.

När du flyttar ut ska samtliga nycklar lämnas tillbaka till oss på Balder. Det gäller även de kopior som du eventuellt har gjort samt nycklar till förråd, tvättstuga, motorvärmare med mera.